Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rrj-advanced-charts domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/vhosts/amsterdam.nl/keuzesinbeeld.amsterdam.nl/wp-includes/functions.php on line 6114
Stapsgewijs verminderen van verkeers- en parkeerdruk – Keuzes in beeld
Keuze A

Stapsgewijs verminderen van verkeers- en parkeerdruk

Financiële impact belangrijkste maatregelen

notificationsDe bedragen zijn een hoog-over indicatie ter ondersteuning van gesprekken over de verschillende mogelijkheden op dit dossier. Dit kan zonder verdere uitwerking niet in beleidsplannen opgenomen worden. Het hier weergegeven bedrag is alleen een optelsom van de inschattingen voor de genoemde maatregelen en daarmee geen complete inschatting van benodigde financiële middelen voor deze keuzerichting.

Inschatting van financiële impact in € miljoen

helpKlik op het vraagteken voor de onderbouwing

Impact op de exploitatie

2023-2026

2027-2030

2022

2023

2024

2025

2026

2027

2028

2029

2030

Totaal

34,6

0
3,3
23,6
7,5
2
1,5
0
0
0
0

Uitvoeren beleidvoornemen 30 kilometer per uur

Uitvoeren beleidvoornemen 30 kilometer per uur

Kosten voor communicatie, voorlichting, maatregelen voor gedragsverandering, verkeershandhaving en op sommige locaties tijdelijke herinrichting.

28,6

0
3,3
22,1
6
0,5
0
0
0
0
0

Circulatiemaatregelen

Circulatiemaatregelen

De exacte maatregelen moeten nog onderzocht worden, we rekenen met 1 maatregel per jaar.

6

0
0
1,5
1,5
1,5
1,5
0
0
0
0

Doorgaan met verlagen vergunningenplafonds

Doorgaan met verlagen vergunningenplafonds

Geen gevolgen. Inkomstenderving van deze maatregel is al opgenomen in de begroting. Hiermee stoppen zou het eerste jaar € 2,5 miljoen per jaar opleveren en dit bedrag zou in de loop van de jaren oplopen - maar dat zou ten koste gaan van ruimtelijke baten.

0

0
0
0
0
0
0
0
0
0
0

Impact op de investeringsbehoefte

2023-2026

2027-2030

2022

2023

2024

2025

2026

2027

2028

2029

2030

Totaal

0

0
3,3
0
0
0
0
0
0
0
0

Uitvoeren beleidvoornemen 30 kilometer per uur

Uitvoeren beleidvoornemen 30 kilometer per uur

Kosten voor communicatie, voorlichting, maatregelen voor gedragsverandering, verkeershandhaving en op sommige locaties tijdelijke herinrichting.

0

0
3,3
0
0
0
0
0
0
0
0
Menu