Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the rrj-advanced-charts domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/vhosts/amsterdam.nl/keuzesinbeeld.amsterdam.nl/wp-includes/functions.php on line 6114
Meer ruimte door minder rijdende auto’s – Keuzes in beeld
Keuze B

Meer ruimte door minder rijdende auto's

Financiële impact belangrijkste maatregelen

notificationsDe bedragen zijn een hoog-over indicatie ter ondersteuning van gesprekken over de verschillende mogelijkheden op dit dossier. Dit kan zonder verdere uitwerking niet in beleidsplannen opgenomen worden. Het hier weergegeven bedrag is alleen een optelsom van de inschattingen voor de genoemde maatregelen en daarmee geen complete inschatting van benodigde financiële middelen voor deze keuzerichting.

Inschatting van financiële impact in € miljoen

helpKlik op het vraagteken voor de onderbouwing

Impact op de exploitatie

2023-2026

2027-2030

2022

2023

2024

2025

2026

2027

2028

2029

2030

Totaal

221,1

200,8
0
54
55,7
55,7
55,7
50,2
50,2
50,2
50,2

Verdere uitrol intelligente toegang

Verdere uitrol intelligente toegang

Ongeveer jaarlijks € 1 miljoen kosten per gebied, en € 500.000 aan totale beheerskosten. Bedrag wordt hoger bij meer knips. € 200.000 structureel beheergeld.

5,3

0,8
0
0
1,7
1,7
1,7
0,2
0,2
0,2
0,2

Verdergaande circulatiemaatregelen

Verdergaande circulatiemaatregelen

Op basis van 2 ingrepen per jaar, omdat ook voorbereiden van pilots en tijdelijke maatregelen veel geld kosten aan afstemming en voorbereiding.

16

0
0
4
4
4
4
0
0
0
0

Mobiliteitsalternatieven

Mobiliteitsalternatieven

Kosten afhankelijk van nadere invulling maatregel, bedrag kan oplopen tot +/- € 10 miljoen per jaar.

n.t.b.

n.t.b.
0
0
0
0
0
0
0
0
0

Weren dagjesmensen en toeristen met intelligente toegang

Weren dagjesmensen en toeristen met intelligente toegang

Bedrag is een schatting, op basis van de bezoekers die nu in het centrumgebied parkeren. Bezoekers kunnen mogelijk nog wel parkeren in private garages, maar dan komen de opbrengsten elders terecht.

200

200
0
50
50
50
50
50
50
50
50
Menu