Keuze A

Stapsgewijs verminderen van verkeers- en parkeerdruk

Financiële impact belangrijkste maatregelen

notificationsDe bedragen zijn een hoog-over indicatie ter ondersteuning van gesprekken over de verschillende mogelijkheden op dit dossier. Dit kan zonder verdere uitwerking niet in beleidsplannen opgenomen worden. Het hier weergegeven bedrag is alleen een optelsom van de inschattingen voor de genoemde maatregelen en daarmee geen complete inschatting van benodigde financiële middelen voor deze keuzerichting.

Inschatting van financiële impact in € miljoen

helpKlik op het vraagteken voor de onderbouwing

Impact op de exploitatie

2023-2026

2027-2030

2022

2023

2024

2025

2026

2027

2028

2029

2030

Totaal

34,6

0
3,3
23,6
7,5
2
1,5
0
0
0
0

Uitvoeren beleidvoornemen 30 kilometer per uur

Uitvoeren beleidvoornemen 30 kilometer per uur

Kosten voor communicatie, voorlichting, maatregelen voor gedragsverandering, verkeershandhaving en op sommige locaties tijdelijke herinrichting.

28,6

0
3,3
22,1
6
0,5
0
0
0
0
0

Circulatiemaatregelen

Circulatiemaatregelen

De exacte maatregelen moeten nog onderzocht worden, we rekenen met 1 maatregel per jaar.

6

0
0
1,5
1,5
1,5
1,5
0
0
0
0

Doorgaan met verlagen vergunningenplafonds

Doorgaan met verlagen vergunningenplafonds

Geen gevolgen. Inkomstenderving van deze maatregel is al opgenomen in de begroting. Hiermee stoppen zou het eerste jaar € 2,5 miljoen per jaar opleveren en dit bedrag zou in de loop van de jaren oplopen - maar dat zou ten koste gaan van ruimtelijke baten.

0

0
0
0
0
0
0
0
0
0
0

Impact op de investeringsbehoefte

2023-2026

2027-2030

2022

2023

2024

2025

2026

2027

2028

2029

2030

Totaal

0

0
3,3
0
0
0
0
0
0
0
0

Uitvoeren beleidvoornemen 30 kilometer per uur

Uitvoeren beleidvoornemen 30 kilometer per uur

Kosten voor communicatie, voorlichting, maatregelen voor gedragsverandering, verkeershandhaving en op sommige locaties tijdelijke herinrichting.

0

0
3,3
0
0
0
0
0
0
0
0
Menu